Sjuk igen.....BLÄÄÄÄ

Jaha då var det dags igen. Hann ju knappt bli frisk så blir jag sjuk igen.
Var ju till doktorn med min onda fot i fredags.
Har ju haft ont till och från i 2 veckor men det började göra riktigt ont i onsdags kväll. Så jag ringed och beställde en tid hos doktorn. Troligtvis så stuckade jag foten för 2 veckor sedan som har vlivit bättre men nu har jag fått en inflammation i muskelfästena till tårna. Så jag fick medicin mot inflammationen men den går inte ihop med min astma medicin så den har jag slutat med nu ett tag. Sen sa han att jag inte får gå på promenader (långa), inte gå på ojämt underlag utan bara plant, ha foten lindad. Det kan ta upp till 6 veckor innan foten är bra. Så jag vet ju vad jag inte kan göra ett tag framöver :(  Medicinen verkar funka för jag har inte lika ont nu. Alltid något.
Men nu  har jag ju åkt på en förkylning IGEN!!! Bara för jag var till doktorn. Jag har ju varit förkyld nyss men blev typ frisk i tisdags men nu har det börjat om igen. Näsan rinner som ett såll. Funderar snart på att stoppa upp korkar i näsan :)

Nu är det bara 3 veckor kvar innan Nova får en kusin. Det ska bli kul och se vad det blir. Tror fortfarande på en liten kille men jag kan ju ha fel.

Igår när vi kollade på Körslaget på tv så började Nova sjunga. På spanska...Det var nån kör kommer inte ihåg vilken men dom räknade på spanska. Då sjöng Nova efter. Hon lär sig saker så himla fort. Behöver nästan bara sjunga en sång för henne 1-2 gånger så kan hon melodien och texten tar kanske någon ång till sen kan hon den med. Just nu sjunger hon Blinka lilla stjärna, Trollmors vaggvisa mfl. 

Nästa vecka har dom gosedjurs tema på dagis. Förra veckan fick dom ta med sig ett gosedjur. Nova tog med sig sin katt som ser ut som våran Zpotti. När vi kom till dagis så upptäckte vi att det var 3 andra barn som hade med sig likadana katter så fröknarna sa att alla med katterna skulle få sätta sig och göra ett halsband med namnskylt  till sin katt. 

Nu tycker jag att det kan bli den 4:e december så jag får åka till Ullared och shoppa lite. Jag har redan börjat handla lite julklappar. Har köpt 3 st till min lilla syster och sen har jag köpt 1 till min mamma.

Snart borde väl dagiskorten komma. Hoppas bara att Nova ser lite gladare ut detta år. Förra året såg hon ut som hon ätit 1 kg citron före....hehe.....
Men hon är söt ändå fast hon ätit citron :)


Nä om man ska gå och busa lite med lilla skruttfia.
Ses när vi se hörs när vi hörs och möts när vi möts!


Novas kort från förra året


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0