Regnigt idag

Det var ett tag sen sist.
Har hänt ganska mycket.
Bla så har vi varit i Stockholm och bott hos Claes syster Christin och hennes kille Fran. Dom bor i Nacka så vi var till ett naturreservat i närheten. Massor med fina blommor och byggnader. Sen hader dom lite djur. Bla hästar grisar kaniner och höns. Sen var vi till Skansen och det tyckte Nova var super kul. Hon ville aldrig gå ifrån djuren.
Sen var vi till Naturhistoriska museumet. Intressant med alla utställningar.
Vi var i Stockholm tor-lör.
Många kort blev det tagna både mitt och Claes minneskort till kameran blev fullt. Men ni som känner oss vet ju att vi gillar att fota så.

Det har varit Cruising i Köping. Då fick Nova vara hos mormor så jag och Claes festade lite tillsammans med Pia och Benge. Super trevligt var det. Och många fina bilar var det.

Sen så i helgen som var så var det dags för Köpings festen. Jag och Nova var ner på fredagen och kollade lite. Mycket folk var det ute i det fina sommar vädret.
Skulle ha åkit in på lördagen oxå men var hemma och städade lite.

I söndags så var det Claes pappas födelsedag och morsdag. Så först åkte vi ner till Köping och grattade Leif lite sen åkte vi upp till mamma och grattade henne på morsdag. Mamma och Kurt hade blåsit upp Novas hoppborg. Den tyckte hon om: Hon hoppade nästan hela dagen. Eller så badade hon i sin lilla pool som vi tog med.

Jag blev inte ens grattad på mors dag ja....hade inte gjort mig förtjänad av det sa Claes. Men jag undrar vem som drar det tyngsta lasset med Nova. Inte är det Claes som knappt kan byta blöja och inte ens visar att han bryr sig om henne. Han är ju aldrig hemma heller så Nova vet snart knappt vem som är hennes papppa. Och när han väl är hemma så är det ju självklart att Nova vill leka och göra saker med Claes men det fattar han inte utan bara skriker på henne att sluta dra i mig gå in på ditt rum och lek eller något sådant.  Och sen slutar det alltid med gråt för Nova blir ledsen och då får jag trösta henne. Usch för värdelösa karlar......

Imorgon ska jag först på dagen till Novas dagis och skriva in henne och lite sådant. Så då ska Claes se efter henne hur nu det ska gå..............För Nova fick inte följa med sa dom på dagiset. Sen på kvällen ska jag ha sminkparty här hemma hos oss. Så jag ska städa lite och baka idag.

Jag har fått sommarjobb. Jippi. Inom hemtjänsten här i Kolsva. Ska börja gå brevid 3 dagar. Sen så börjar jag på riktigt. Börjar den 29 juni-14 aug. Då blir det lite mer pengar i kassan än nu. SKÖNT!!!

Nä nu ska jag börja damma lite medans törnrosa sover så sött för sen så hinner jag inge annat än kolla alla hyss hon gör.....hehe......

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0